Sovmorgon

Ruotsissa on olemassa oma sanansa sille kun saa nukkua pitkään aamulla, nimittäin sovmorgon. Minä sain sellaisen eilen. Stefan otti Alicen aamulla, istutti hänet potalle, vaihtoi vaatteet, ja laittoi aamupalaa. Sitten Alice nukahti uudestaan ja minä sain aamupalan sänkyyn. Mysliä ja filmjölkkiä. Filmjölk on ruotsalainen juoma, muistuttaa vähän piimän ja jogurtin sekoitusta. Se on meidän tyypillinen aamupala. Stefan syö terveellistä mysliä ilman lisättyä sokeria ja minä tykkään makeasta muromyslistä. Nam.


Kun vihdoinkin koko perhe pääsi ylös, lähdimme kävelemään meidän lähiympäristöön. Kävelimme Huvudsta gårdin ympäri ja tallin läpi. Tallilla oli juuri silloin menossa estekisat. Katsoimme pari lähtöä ja minulle tuli kaikki vanhat tallimuistot mieleen. Olen ollut itsekin muutamissa kisoissa töissä. Ehkä Alice innostuu ratsastuksesta ja minä pääsen taas nauttimaan tallielämästä. Äidin näkökulmasta tällä hetkellä. (Kuski ja rahapussi eläinkaupassa.)







Illalla jäimme Alicen kanssa kotiin kahdestaan kun meidän isi lähti kavereidensa kanssa katsomaan jääkiekon mm peliä Globenille. Laitoin tytön nukkumaan, kaivoin jätksipaketin esille ja käperryin sohvalle. Käsi hamusi kaukosäädintä, mutta se ei ollutkaan sohvalla. Alicen opittua konttaamaan ja nousemaan seisomaan tavarat alkoivat katoamaan mystisesti. Ärsyyntyneenä laitoin jätskin sivuun ja rupesin etsimään kaukosäädintä. Käänsin kaikki sohvatyynyt, tyhjensin lelulaatikon lattialle, tutkin sohvan, nojatuolin ja lipaston alta. Poissa. Oh. Latasin kaukosäätimen apin puhelimeeni, otin jätksikulhon käteen ja käperryin uudestaan sohvalle. Käynnistin apin ja telkkariin ilmestyi seuraava kuva:
Vaikeaa klikata "tillåt" ilman kaukosäädintä. Kiva lauantai ilta minulla! Hahaa. Puoli yhdeltä Stefan ryömi sänkyyn, antoi pusun ja sanoi, kuinka paljon oli ikävöinyt meitä. Joo, kyllä minulla oli ihana lauantai-ilta sittenkin.   

2 kommenttia:

  1. Oi, osaako Alice jo pottajutut? Meidänkin vessassa on pyörinyt jo joulusta saakka potta, mutta treenit ovat vähän jääneet..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alice aloitti pottailut jo 8 kuukauden ikäisenä. Me istutetaan se potalle aina aamuisin, ulkoilun jälkeen ja silloin kun on "kakkailme" :) Ei oo helppoa treeniä. Monta kertaa on tullut lattialle :)

      Poista

 
Anna Silivanenko © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects